درد یک حس ناخوشایند است که از یک آسیب خبر می‌دهد. اقدامات انجام شده در رشته درد در جهت پاک کردن صورت مسئله نیست بلکه پزشک فوق تخصص درد تصمیم به تشخیص، کنترل و درمان علتی دارد که درد را ایجاد کرده است. به همین دلیل بیماران مراجعه کننده به کلینیک درد به دقت معاینه می‌شوند و در صورت لزوم اقدامات تشخیصی مانند رادیوگرافی، ام آر آی، آزمایشات و سایر روش‌های تشخیصی درد درخواست می‌شود.

 

مهم ترین درمان هایی که در کلینیک فوق تخصصی درد انجام می شود

درمان و تسکین دردهای ستون فقرات، دیسک کمر (سیاتیک) و گردن بدون جراحی، بهبود تنگی کانال نخاعی بدون جراحی، آرتروز شانه، زانو و سایر مفاصل، دردهای سرطانی، دردهای لگنی و .، دردهای ناشی از آسیب های ورزشی، دردهای صورت و سردردهای مزمن و حاد، دردهای پس از جراحی ستون فقرات، دردهای دیابتی و . در مراکز و کلینیک های درد قابل تشخیص و درمان است.

 
منشأ دردهای مزمن ستون فقرات میتواند شامل تنگی کانال نخاعی، دیسک های بین مهره ای، عضلات، مفاصل فاست، مفاصل ساکروایلیاک (لگن) و یا ساختار ستون فقرات باشد. در بعضی موارد هم می تواند در نتیجه عفونت، تومور و یا شکستگی مهره ها باشد.

 

جراحی های بسته دیسک با لیزر و آندوسکوپ

جراحی های بسته دیسک، روش های مختلفی شامل لیزر و آندوسکوپی دیسک می باشند که در واقع حجم داخل دیسک را با مکانیسم های مختلفی کاهش داده و بدین ترتیب موجب کاهش فشار روی ریشه های عصب می شوند. این روش ها بسیار دقیق بوده و بدون آسیب های بافتی ناشی از برش جراحی انجام می شود. این روش ها به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام شده و تأثیر درمانی آن ها بسیار سریع می باشد. آندوسکوپی دیسک یکی از جدیدترین و بی خطرترین روش های کنترل دردهای ناشی از دیسک در دنیا می باشد.  

چگونه یک متخصص درد خوب پیدا کنیم؟

تصمیم برای انتخاب و مراجعه به یک فلوشیپ تخصصی درد یک صمیم بسیار مهمی است که بتوانیم کلینیکی را انتخاب کنیم که دارای به روز ترین تجهیزات و با کادری مجرب پاسخگوی درمانی ما هستند. اگر برای اولین بار است که نام کلینیک های درد را شنیده اید و یا با چنین مراکزی آشنایی ندارید می توانید با جستجو در اینترنت و یا وب سایت هایی مانند دکتریاب که در حوزه معرفی و نوبت دهی پزشکان فعالیت می کنند کمک بگیرید و مراکز فوق تخصصی درد را جستجو و جهت درمان مراجعه کنید. به عنوان مثال با یک جستجوی ساده در سایت دکتریاب توانستیم کلینیک درد ناب که جز مجهزترین کلینیک درد در شیراز است را پیدا کنیم.

منبع سایت خبری


سرگرمی - خنده - عکس دردهای ,دیسک ,درمان ,کلینیک ,ستون ,انجام ,ستون فقرات ,آندوسکوپی دیسک ,دردهای ناشی ,تنگی کانال ,بدون جراحی، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جوجه کوردی تولید کننده ظروف ملامین کسری یزد ستارگان کنکور بهناز چت |چت ناز|چت|ناز چت بهترین سایت فیلم و سریال دو همدم دانلودستان سایتکت:سایبر+پروتکت=امنیت،حفظ و حراست اطلاعات هر چی که بخوای